هر کسب و کاری در مواجهه با فرصتهای ناگهانی برای معرفی خود به دیگران، به یک ارائه کوتاه و جذاب نیاز دارد. زمانی که تنها چند ثانیه برای این کار فرصت دارید، مثلا در جلسات کوتاه، در کنفرانسها و حتی در یک آسانسور، ارائه آسانسوری یا elevator pitch به عنوان یک هنر، میتواند تأثیرگذاری شما را به شدت افزایش دهد. در این مواقع، توانایی انتخاب کلمات، ایجاد جذابیت و تمرکز بر مهمترین نقاط، اساس ارائه آسانسوری شماست. در این مقاله، با آموزش ارائه آسانسوری یا elevator pitch و بررسی بهترین راهکارها و نکات کلیدی در این زمینه، قصد داریم تا به شما کمک کنیم در لحظات کوتاه، محصولات یا خدمات خود را به بهترین شکل ممکن معرفی کنید و از فرصتهای با ارزشی که پیش رویتان قرار میگیرد، بهرهمند شوید.
ارائه آسانسوری یا elevator pitch چیست؟
ارائه آسانسوری یا “elevator pitch” به عنوان یک توئیت کوتاه از معرفی کسبوکار شما استفاده میشود، جایی که در 30 ثانیه باید با دقت کلمات و جملات را انتخاب کنید. این ارائه همانند 3 توئیت توئیتر با حداکثر 25 کلمه در هرکدام محدود میشود. در این فرآیند، اهمیت حفظ آرامش در بیان ایده و حفظ اعتماد به نفس آورده شده است، همچنین نکاتی برای جلب توجه لیدها (سرنخها) نیز مورد توجه قرار گرفتهاند.
توصیه میشود که اگر شخص در زمینه کسبوکارهای شبکهای فعالیت میکند و به دنبال گسترش تیم خود است، همیشه با لبخند، تعدادی کارت ویزیت و ارائهای کوتاه و جذاب آماده باشد. اهمیت به ظاهر شخصی، برندینگ و طراحی محصول نیز مورد تأکید قرار گرفته است. با این حال با اطلاع از احتمال وسواس و حساسیت زیاد که منجر به اشتباه و از دست دادن فرصتها میشود.
توجه به این نکته ضروری است که ارائه آسانسوری تنها یک فرصت برای جلب توجه لیدهاست و در این مرحله فروش اتفاق نمیافتد. توصیه شده است که در این زمان، سعی شود سرنخها را به دست آورید و در آینده مراحل فروش را پیگیری کنید. با تأکید بر رفتار جذاب و دوستانه، شخص باید خود را برای ارائه معرفی مختصر و جذاب آماده کند و از مصنوعی بودن خودداری کند.
اهمیت ارائه 30 ثانیه ای در چیست؟
توانایی ارائه موثر در 30 ثانیه، به خصوص در مواجهه با افراد غریبه، یک مهارت حیاتی است که در شرایط مختلف اجتماعی بسیار اثربخش است. این تکنیک عالی برای استفاده در رویدادهای شبکهسازی، کنفرانسها، مصاحبههای شغلی، صفهای انتظار و حتی هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بسیار مناسب است. در این لحظات اولیه، زمان محدودی برای جلب توجه وجود دارد و بنابراین توانایی ارائه یک توضیح کوتاه و جذاب درباره خود، شغل و محصولات یا خدمات شما اهمیت به سزایی دارد. به بیان دیگر، این لحظات کوتاه زمانی میتوانند حساس باشند که بحث شکل گیری یک یک ارتباط مهم در میان باشد.
استفاده هوشمندانه از این هنر در مواجهه با سوالاتی مانند “شما چه کار میکنید؟” یا “کجا کار میکنید؟” میتواند در جلب توجه و ایجاد ارتباط موثر کمک کند. این روش، در برابر دوستان و آشنایان ممکن است به نظر مصنوعی و غیرطبیعی بیاید، اما در محیطهای حرفهای به عنوان یک ابزار قدرتمند برای معرفی شرکت و محصولات به طور سریع و کارآمد شناخته میشود. بنابراین، توانایی ارائه موثر و جذاب اطلاعات کلیدی تنها در 30 ثانیه، میتواند در تجارت، شغل، و حتی در زندگی اجتماعی، ارتقاء موقعیت شما را فراهم آورد و به شما کمک کند تا هر فرصتی را به موفقیت تبدیل کنید. این هنر را یاد بگیرید و در مواقع مختلف از آن بهرهمند شوید.
Elevator Pitch یا ارائه آسانسوری چه ویژگیهایی دارد؟
ارائه آسانسوری یک هنر است که به توانایی انتقال پیام مهم خود در زمان محدودی از چند ثانیه متکی است. در این روند، ایجاز و مهارت ارتباطی اساسی است. در زیر به ویژگیهای این نوع ارائه میپردازیم:
1. زمان کوتاه، ارتباط مؤثر
در ارائه آسانسوری، محدودیت زمانی چالشبرانگیز است. لذا، ارائه اطلاعات مفید و جذاب در مدت کوتاه از اهمیت بالایی برخوردار است.
2. آرامش و اعتماد به نفس
برای جلب توجه و تأثیر بیشتر، نیاز است با آرامش و اعتماد به نفس به صحبت بپردازید.
3. اجتناب از صحبت تند و سریع
استفاده از گفتار منظم و شنیدنی، جلب توجه مخاطبان را آسانتر میکند.
4. برندینگ شخصی
ظاهر شخصی، لبخند و حتی ارائه کارت ویزیت نقش مهمی در تأثیرگذاری اولیه دارند. لذا، به جز محتوای صحبت، جزئیات ظاهری نیز اهمیت دارند.
5. تنوع در صحبت کردن
از یکنواختی در صحبت کردن پرهیز کنید و به جای آن، تمرکز خود را بر روی انتقال منظور و ایجاد اشتیاق مخاطبان بگذارید.
6. استفاده از زبان محاوره
از زبان رسمی خودداری کنید و به جای آن از زبان محاوره استفاده کنید تا ارتباط نزدیکتری با مخاطبان برقرار شود.
7. آمادگی برای تعامل
آماده بودن برای پاسخ به سوالات و تعامل با مخاطبان، جزئی اساسی از ارائه آسانسوری موفق است.
8. تأثیر گذاری اولین برخورد
لحظه اولین تعامل با مخاطبان، نقش مهمی در تصور مخاطبان از شما و اطلاعات دریافت شده از ارائه آسانسوری دارد. بنابراین، این لحظه را با آراستگی و لبخند، تاثیرگذار کنید.
- اگرچه زمان محدودی در ارائه آسانسوری وجود دارد، اما در نظر گرفتن اصول فوق میتواند تأثیرگذاری بیشتری در جلب توجه و تعامل با مخاطبان داشته باشد.
کاربرد ارائه آسانسوری چیست؟
ارائه آسانسوری یک ابزار قدرتمند در حوزههای مختلف تجاری است که به شما امکان میدهد تا در زمینه شغلی، شانس بیشتری برای ترفیع، جذب مشتریان جدید، یا حتی جذب سرمایهگذاران و همکاران تجاری، با یک سخنرانی بسیار کوتاه و جذاب داشته باشید. به این ترتیب، به عنوان یک راهبرد کلان در بهبود فرصتهای شغلی و افزایش تأثیرگذاری در سازمان، این تکنیک از اهمیت ویژهای برخوردار است. شما میتوانید از طریق یادگیری الگوها و روشهای ارائه آسانسوری، میتوانید به بهترین شکل ممکن در صنعت خود جای بگیرید.
لازم به ذکر است که استفاده از این تکنیک باید به شکلی طبیعی و بدون اجبار صورت گیرد. همچنین، به یاد داشته باشید که استفاده از این نوع ارتباط در مکالمات تلفنی یا ایمیلها به عنوان یک نسخه نوشتاری، با هدف و میزان اثربخشی آن تداخل خواهد داشت و حتی ممکن است تاثیر معکوس داشته باشد. در این صورت مانند فروشندهای به نظر میرسید که سعی در فروش محصولاتش دارد و افراد و مشتریها را فراری خواهید داد. پس بهتر است هنگام استفاده از این تکنیک، به طور طبیعی و از زبان قلبی و جذاب به مخاطبان خود بپردازید تا ارتباط شما موثر و صمیمی باشد.
مراحل مهم در ارائه آسانسوری
1. معرفی فعّال و موثر خودتان
برای شروع یک ارائه موفق، اولین گام این است که از خودمان بپرسیم “من چه کسی هستم؟” و سپس به شناخت دقیقی از نقاط قوت و ارزشهای شخصیتی خود بپردازیم. مثلاً، آیا یک نماینده فروش با سابقه هستید یا برنامههای خاصی در گذشته داشتهاید که میان افراد شناخته شدهاند؟ در این مرحله، مهم است که نقاط قوت خود را از زاویهای ساده و جذاب به مخاطبان نشان دهیم. نکته کلیدی در اینجا این است که به جای صرفا توضیح سابقه کار و تحصیلات، بیشتر بر تواناییها و ارزشهای اساسی خود تمرکز کنیم. به بیان دیگر، مهم نیست که چند سال سابقه کار دارید یا قبلا در چه زمینههایی کار کردهاید. مهم این است که مزیت و توانایی اصلی خود را ارائه دهید. پس به جای اطلاعات فنی، با سوالات ساده و جذاب، باید این امکان را ایجاد کنیم که مخاطبان با ما ارتباط برقرار کنند و بیشتر از مزیتها و توانمندیهای ما باخبر شوند.
2. شفافیت در ماموریت شرکت
در این مرحله از ارائه، تمرکز بر شفافیت در ماموریت شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است. مخاطبان نه تنها نیاز دارند تا ماموریت اصلی شما را بشناسند بلکه باید با اهداف و ارزشهای شرکتتان آشنا شوند. اینجا شما باید با واژگان الهامبخش و صحیح، ماموریت شرکتتان را معرفی کرده و اهداف مشخصی که دنبال میکنید، روشن کنید. ارائه جزئیات درباره پیشرفتها، نوآوریها، و تحولات کلیدی شرکت نه تنها بازتاب توانمندیهای شما را نشان میدهد بلکه اعتبار و قدرت اجتماعی شما را تقویت میکند. همچنین، اگر شرکت شما به هدف تأثیر اجتماعی میپردازد، حضور آن را در زمینههای خیریه، حمایت از محیط زیست یا سیاستهای اجتماعی بهصورت شفاف تشریح کنید. این اطلاعات شفافیت را افزایش میدهند و به شنوندگان اطمینان میدهند که شما با ارزشهایی همگانی تطابق دارید و ماموریتی مفید و قابل احترام را دنبال میکنید.
3. برجسته کردن ارزشها و تفاوتها
تا اینجا، خود و شرکتمان را معرفی کردهایم. حالا وقت آن است که به محصولات یا خدماتی که به مشتریان ارائه میدهیم، بپردازیم. در این مرحله از ارائه، ما بر ارزشها و تفاوتهای بینظیر محصول خود تأکید میکنیم. دقیقا چه چیزی موجب تمایز ما از سایر رقبا شده است و چرا افراد باید به جای دیگران از محصول ما استفاده کنند. به طور کلی، در قالب دو یا سه جمله کوتاه در مورد ارزشها و تفاوتهای محصول و خدمات خود صحبت کرده و توجه مخاطبان را جلب نمایید. مثلا:
«نرمافزار اختصاصی ما، به عنوان یک نمونه برجسته، از قابلیت چند زبانه بهرهمند است و امکان اتصال به دستگاههای حضور و غیاب را فراهم میکند. این نرمافزار بر اساس لوکیشن تعریف شده کار میکند و فرآیند ثبت ورود و خروج را به شکل بسیاری سادهتر و کارآمدتری ارائه میدهد. این ویژگیهای منحصر به فرد، ما را از سایر رقبا متمایز ساخته و تجربه بینظیری را برای مشتریانمان فراهم میکند.»
4. داستان گویی جذاب
انتخاب یک داستان جذاب و مطرح کردن آن در میان ارائه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و ابتکاری جذاب و متفاوت خواهد بود. داستانی که مربوط به مشتریان یا محصولات شرکت شما میشود و برای مخاطبان جالب است. مثالاً، فرض کنید در ارائه خود درباره شرکتتان، یک داستان کوتاه در مورد یک مشتری موفق که با استفاده از محصولات شما توانسته به بهبود کارایی و افزایش تجربه مشتریان خود برسد، را بازگو کنید. از جزئیات جذاب و مهم مانند افزایش درآمد یا بهبود ارتباطات به عنوان یک واقعیت آماری استفاده کنید. همچنین، یک فکت جالب را مطرح کنید؛ مثلاً «محصولات ما در سراسر دنیا هر روز باعث رضایت ۸۰۰ نفر میشود.» و سپس با ارائه داستان و اطلاعات کلیدی، توجه مخاطبان را به خدماتتان جلب کنید.
- به یاد داشته باشید که شما تنها ۳۰ ثانیه برای ارائه خود زمان دارید و باید داستان خود را در کوتاهترین زمان ممکن بیان نمایید.
5. تنظیم و ویرایش نهایی
مرحله پنجم و آخرین مرحله در ارائه آسانسوری، تنظیم و ویرایش نهایی است. در این مرحله، نه ضمن مطالعه و مرور متون خود، چندین مرتبه با صدای بلند آنها را تکرار کنید تا مطمئن شوید که جملات به شکلی طبیعی و گویا به نظر میرسند. همچنین، توجه داشته باشید که صحبتهایتان نه زیاد رسمی باشد و نه خیلی پیش پا افتاده. به جای استفاده از اصطلاحات بیش از حد رسمی، از اصطلاحات روزمره و زبانی خودمانی استفاده کنید. هدف این است که صدای شما دوستانه و قابل فهم باشد. سعی کنید کمی مشتاق به نظر برسید اما نه تا حدی که انگار برای فروش لحظهشماری میکنید. بنابراین بیش از اندازه تبلیغ نکنید. در کل، مراقب باشید که ارائهتان سرسنگین باشد و از ذوق زدگی بیش از حد پرهیز کنید. از این مرحله برای بهبود کیفیت کلی ارائه و اطمینان از اینکه از زبانی مناسب برای مخاطبان استفاده کردهاید، بهره ببرید.
نکات مهم برای نوشتن ارائه آسانسوری موثر
از یک الگوی گفتاری ساده استفاده کنید
همیشه به یاد داشته باشید که روش صحبت کردنتان ساده باشد و از لحن و الگوی رفتاری یکسانی استفاده کنید تا تسلط بیشتری داشته باشید. در ادامه، یکی از سادهترین روشهایی که به منظور نوشتن ارائه آسانسوری موثر استفاده قرار میگیرد آمده است:
- مشکل: مواجهه با یک چالش؛ مثلاً یک مشکل در حوزه علوم و فناوری بهداشت.
- راهحل: راهحل پیشنهادی خود را ارائه دهید؛ چگونه میتوانید مشکل را حل کنید.
- اعتماد: توضیح دهید چرا باید به شما اعتماد کنند؛ تجربیات یا تخصص خود را بیان کنید.
- ارزش: توضیح دهید که چه ارزشی میتوانید به مخاطب ارائه دهید.
- CTA: با ارائه کارت ویزیت یا اطلاعات تماس، به مخاطبان امکان برقراری ارتباط با خود را بدهید.
قبل از ارائه اولین سخنرانی خود، بهتر است مقدمه کوچکی بنویسید. در ضمن، مواقعی که حرف میزنید، نحوه بیان و ترتیب جملات و کلماتتان بسیار مهم است. نیازی نیست فقط از جملات رسمی استفاده کنید. با سادگی و به صورت خودمانی صحبت کنید. حتماً قبل از ارائه تمرین کنید تا جملاتتان دقیق و واضح باشند.
یک نمونه ساده:
- مشکل: مخاطب شما در گذشته، با تلاشهای فراوان، به دنبال راهی برای حل مشکلات خود بوده اما موفق نشده است.
- راهحل: بگویید که راه حل جدید شما چگونه میتواند به این فرد کمک کند تا دیگر به راهکارهای گذشته نیازی نداشته باشد.
- چرا شما: شما یک شرکت با سابقه هستید که توانسته به مشتریانش بهترین راهحلها را ارائه دهد و این باعث اعتماد بسیاری از مشتریان و همکاران به شما شده است.
- ارزش پیشنهادی: راهکار جدید شما به پروسه سرعت بخشیده و هزینهها را به حداقل میرساند، در حالی که به شما امکان میدهد سود و بهرهوری خود را افزایش دهید.
- CTA: بگویید افراد میتوانند برای اطلاعات بیشتر و گفتوگو درباره وضعیت خود، با شما تماس بگیرند. (ارائه کارت ویزیت یا دریافت اطلاعات مشتریان) و در نهایت با تشکر از حمایت و توجه شما.
از الگوی کلی و جامع برای ارائه آسانسوری استفاده کنید
ارائه کوتاه شما در عین سادگی، باید اطلاعات کامل و جامعی را انتقال دهد تا صحبت شما به جای 30 ثانیه به 5 دقیقه تبدیل نشود! بنابراین، هنگامی که در حال تدوین متن ارائه آسانسوری خود هستید، بهتر است از چنین فرمت و الگویی استفاده کنید.
- معرفی
- با یک لبخند دلنشین همراه با جملهای جذاب ارائه را آغاز کرده و سعی کنید تا توجه مخاطبان را به خود جلب نمایید. در ادامه، به شخصیت و فعالیتهای شخصی یا کسب و کار خود اشاره کنید.
- در ادامه کمی در مورد خود و کسب و کارتان صحبت کنید.
- در نهایت بگویید چه کاری انجام میدهید و چرا این کار را انجام میدهید.
- شما و کسب و کارتان
- افتخارات کسب و کارتان به علاوه مشکلاتی که تا به حال موفق به حل آنها شدهاید را به اشتراک بگذارید.
- یک نمونه کوتاه و واضح از ارزشهای پیشنهادی کسب و کارتان بیان کنید.
- از این فرصت برای نشان دادن اشتیاق خود به همکاری با مخاطبانتان استفاده کنید.
- مزایای انتخاب شما
- محصولات یا خدماتی که کسب و کارتان ارائه میدهد را شرح دهید.
- توضیح دهید که اگر افراد به جای رقبایتان با شما همکاری کنند چه مزیتهایی را به دست میآورند.
- داستان کوتاه و جالبی درباره رضایت یکی از مشتریان سابق خود تعریف کنید.
- دعوت به عمل (CTA)
- با ارائه کارت ویزیت یا اطلاعات تماس و یا هماهنگی قرار ملاقات و … فرصتی را برای مشاوره و برطرف ساختن نیازهای مشتریان ارائه دهید.
اگرچه این مدل کامل و جامع به نظر میآید، اما حتماً مطالب را خلاصه نگه دارید. ارائه آسانسوری باید حدود ۷۵ کلمه یا در ۵-۶ جمله خلاصه شود. البته ممکن است ارائه شما تا 100 کلمه نیز برسد، اما هنر این است که بتوانید با دقت و تمرین مکرر، طوری زمان را مدیریت کنید که همچنان در نهایتا ۳۰ ثانیه تمام اطلاعات مفید و مهم را در اختیار شنونده قرار دهید. در کل، زمان را مدیریت کنید، کلمات اضافی را از ارائه حذف نمایید، چندین مرتبه متون خود را تکرار و تمرین کنید و آن قدر متن را تغییر دهید تا به طرح نهایی برسید.
طراحی ارائه آسانسوری مختلف برای اهداف گوناگون
نوشتن و طراحی ارائه آسانسوری غالبا به عنوان یک فرآیند سفارشی شناخته میشود؛ به این ترتیب، برای اهداف مختلف و شغلهای گوناگون، باید طرحهای متفاوتی داشته باشید. برای اینکار باید ابتدا یک قالب و طرح کلی ایجاد نمایید، اما برای محصولات و خدمات مختلف، سخنرانیهای مختلفی آماده کنید. طرحی که در ادامه آوردهایم انعطاف کافی دارد و میتواند پاسخگوی مصاحبههای شغلی، جلسه با سرمایهگذاران و حتی فراتر از آن باشد:
- جلب توجه کنید
- یک نیاز را ایجاد کنید
- این نیاز را برآورده کنید
- پیامدهای عدم استفاده از محصول و نتایج استفاده از آن را شرح دهید
- در نهایت CTA یا دعوت به عمل را ارائه دهید
با رعایت این طرح کلی، دیگر اهمیتی ندارد که هدف شما چیست؛ مهم این است که برنامههایتان به صورت سازمان یافته و منطقی ارائه شوند. کافی است ارائه خود را مانند یک گفتوگوی کوتاه و دقیق در نظر بگیرید و به واقعیتها و فرصتهای اساسی اشاره کنید. با داشتن هوش تجاری مناسب، میتوانید حتی در همین 30 ثانیه کوتاه هم به بهترین شکل از این فرصت استفاده کرده و به فروش خوبی دست پیدا کنید. در ادامه، میتوانید نمونههایی برای اهداف مشخص و دقیقتر مشاهده کنید:
ارائه آسانسوری تازه فارغالتحصیلان جویای کار
سلام، من [نام خودتان] هستم و چند ماه پیش با معدل [معدلتان] در رشته [رشته دانشگاهیتان] از دانشگاه [نام دانشگاه یا مؤسسهای که در آن تحصیل کردهاید] فارغالتحصیل شدهام. در دوران تحصیل فعالیت فراوانی در انجمن دانشگاهی داشتهام و در نشستها و همایشهای دانشگاه مسئولیت اجرایی را بر عهده داشتم. همچنین، در چند جشنواره به عنوان دبیر اجرایی خدمت کردهام. همچنین، در کتابخانه دانشگاه به عنوان دانشجوی کارآموز فعالیت داشتهام و دو سال در خیریه [نام خیریه] به صورت داوطلبانه مشغول به کار بودم. علاقه و اشتیاق من به [رشته تحصیلیتان] از دوران دبیرستان شروع شده و اکنون با اطمینان میگویم که با پیوستن به این مجموعه، موجب ارتقای سطح آن خواهم داد.
سلام، من [نام خودتان] هستم و در حال حاضر دانشجوی دانشگاه [نام دانشگاه محل تحصیلتان] در رشته حسابداری هستم. با اتمام تحصیلاتم در سال آینده، قصد دارم که حرفه حسابداری خود را در بخش IT آغاز کنم. علاقهمندی من به حوزه فناوری همواره وجود داشته و من میخواهم جزء یک محیط پویا و بهروز در این حوزه باشم. پیشتر یک دوره کارآموزی در [نام شرکت یا مؤسسهای که دوره را گذراندهاید] گذراندهام و امیدوارم که با استخدام در این شرکت، به فعالیتهایم ادامه دهم و به توسعه حرفهای خود بپردازم.
ارائه آسانسوری کارشناس دیجیتال مارکتینگ
سلام، من نامم ……… (نام شما) است. من، همانند بسیاری دیگر، معتقدم که هدف اصلی هر کسب و کار، دستیابی به فروش است. به شخصه به شدت به فروش علاقهمند هستم؛ اما در این مسیر فهمیدهام که داشتن یک استراتژی دقیق، به من کمک میکند تا زودتر از انتظاراتم به اهدافم برسم. جستجو در حوزه سئو و بازاریابی محتوایی، به من مسیرهای متنوعی را نشان داده که میتوانم برای دستیابی به فروش بیشتر از آنها کمک بگیرم. در حال حاضر، من در حال گسترش دانش و مهارتهایم در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستم و میدانم که این حوزه یکی از زمینههایی است که میخواهم در آن رشد کنم. به این ترتیب، آمادهام نقش کارآموزی را در این زمینه به عهده بگیرم.
ارائه آسانسوری کارشناس فروش
سلام، من (نام شما) هستم. پس از کسب افتخار جایزه بهترین فروشنده در رویداد فروش دانشگاه، احساس کردم که باید در عرصه فروش به خودم چالش بزرگتری ارائه دهم. چند ماهی است که در نقش کارشناس فروش کارآموز هستم و در حال حاضر در دوره آموزشی فروش در … (نام موسسهای که در آن دوره کارآموزی میبینید) شرکت میکنم تا تواناییهایم را بهبود بخشم. علاوه بر این، به دنبال فرصتهای شغلی در شرکتهای بزرگتر در زمینه فروش میگردم.
سخن آخر در ارائه آسانسوری
استفاده از تکنیک ارائه آسانسوری در آمادهسازی برای مصاحبه با یک کارفرمای احتمالی میتواند به شما کمک کند تا با اطمینان بیشتری با او صحبت کنید؛ چرا که مصاحبه با یک کارفرمای احتمالی ممکن است کمی ترسناک و استرس آور باشد. بنابراین باید برنامه ریزی دقیقی برای مصاحبه خود داشته باشید و سعی کنید توجه آنها را به تواناییها و مهارتهای خود جلب کنید.
سخنرانی آسانسوری استاندارد، با رسیدن مستقیم به اصل مطلب به شیوه ای واضح و مختصر صورت می گیرد که می تواند ابزاری عالی برای جویندگان کار باشد. اگر یک شرکت کننده معمولی یا دانشجویی هستید که به دنبال کارآموزی می گردید و یا یک فارغ التحصیل اخیر دانشگاه باشید که در یک مصاحبه شغلی شرکت نموده اید، داشتن یک آسانسور مناسب موجب آمادگی بیشتر و قدرتتان خواهد شد و شما را از رقیبان دیگر مجزا می کند. پس با خواندن این مقاله پزشک کسب و کار می توان دریافت که سخنرانی آسانسوری در واقع یک ارائه ای از خودتان می باشد در مدت زمان بسیار کوتاه (در حد 30 تا 60 ثانیه)، که در این ارائه باید ابتدا از خود و تحصیلاتتان و سپس از زرومه کاری خود بگویید. اهداف، مهارت ها، راه حل ها و پیشنهادات خود را ارائه دهید و در تهایت به گونه ای صحبت کنید که نظر سرمایه گذار یا کارفرمای خودتان را جذب کنید. در کنار سخنرانی خلاصه وار خود، تمامی نکات مهم را نیز انتقال دهید و چیزی را از قلم نیندازید. از توجه و همراهی شما تا انتهای این مقاله سپاسگزاریم.
دستهبندیها:
مقالههای علمی
دیدگاه شما